Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ"

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΥΡΙΚΑΚΗ

 

Η Ευαγγελία Μαυρικάκη είναι καθηγήτρια Βιολογίας και Αγωγής Υγείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ και έχει εργαστεί στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ως μέλος ΔΕΠ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη Διδακτική της Βιολογίας, την Αγωγή Υγείας, αλλά και σε ζητήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Έχει συγγράψει 154 άρθρα, βιβλία, κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους ή πρακτικά συνεδρίων και τα σχολικά εγχειρίδια βιολογίας του Γυμνασίου (2007-σήμερα). Έχει διατελέσει μέλος συντακτικής επιτροπής (editorial board ή board of reviewers) σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα όπως «HORIZON2020: CoHERE: performing and representing identities in Europe» και «The Education Modernization Project» από το Υπουργείο Επιστήμης και Εκπαίδευσης του Καζακστάν υπό την τεχνική και οικονομική υποστήριξη της World Bank, ενώ το 2018-2023 ήταν εκπρόσωπος της Ελλάδος στο χρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα CA17127 "EuroScitizen". Έχει διατελέσει μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων και διατέλεσε πρόεδρος του EvoKE (Evolutionary Knowledge for Everyone project). Είναι παντρεμένη με τον Αργύρη Κυρίδη και έχει δύο παιδιά.

Email: emavrikaki[at]primedu.uoa[dot]gr

 

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  1. Sá-Pinto, X., Realdon, G., Torkar, G., …Mavrikaki, E. (2021). Development and validation of a framework for the assessment of school curricula on the presence of evolutionary concepts (FACE). Evolution: Education and Outreach,14(3). https://doi.org/10.1186/s12052-021-00142-2
  2. Kuschmierz, P., Beniermann, A., … Mavrikaki, E., T.,..., & Graf, D. (2021). European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment. Evolution: Education and Outreach14(17), 1-22. doi.org/10.1186/s12052-021-00158-8
  3. Mantelas, N., & Mavrikaki, E. (2020). Religiosity and students’ acceptance of evolution. International Journal of Science Education, 42(18), 3071-3092, DOI: 10.1080/09500693.2020.1851066
  4. Kapsala, N., & Mavrikaki, E. (2020). Storytelling as a Pedagogical Tool in Nature of Science Instruction. In McComas (ed), Nature of Science in Science Instruction, (pp. 485-512). Springer.
  5. Papadaki, S., & Mavrikaki, E. (2015). Greek adolescents and the Mediterranean diet: factors affecting quality and adherence. Nutrition, 31(2), 345-349.