Σκοπός του ΠΜΣ «Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών» («Didactics and Public Understanding of Science and Digital Technology») είναι η παροχή υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακής εκπαίδευσης σε επίπεδο Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) [Master of Sciences (M.Sc.)] στο επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. Παρέχονται οι γνώσεις, οι αρχές και η μεθοδολογία για την έρευνα στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) και στην αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση, καθώς και στην επικοινωνία των Φυσικών Επιστημών.
Το ΠΜΣ οδηγεί στην απονομή Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη «Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών», μετά την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών με βάση το πρόγραμμα σπουδών του.
Οι τίτλοι απονέμονται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Αρμόδια όργανα για τη λειτουργία του ΠΜΣ σύμφωνα με το νόμο 4957/2022 είναι:
Σε επίπεδο Ιδρύματος αρμόδια όργανα είναι η Σύγκλητος και η Επιτροπή Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Σε επίπεδο Τμήματος αρμόδια όργανα είναι:
α) εισηγείται στη Σύγκλητο διά της Επιτροπής Μεταπτυχιακών Σπουδών την αναγκαιότητα ίδρυσης/τροποποίησης ΠΜΣ, καθώς και την παράταση της διάρκειας του ΠΜΣ,
β) ορίζει τον/τη Διευθυντή/τρια και τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής κάθε Π.Μ.Σ. του Τμήματος,
γ) εισηγείται εκπροσώπους για τον ορισμό των Επιτροπών Προγραμμάτων Σπουδών των ΔΠΜΣ στα οποία συμμετέχει το Τμήμα,
δ) συγκροτεί Επιτροπές για την αξιολόγηση των αιτήσεων των υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών και εγκρίνει την εγγραφή αυτών στο ΠΜΣ,
ε) αναθέτει το διδακτικό έργο μεταξύ των διδασκόντων του ΠΜΣ και δύναται να αναθέτει επικουρικό διδακτικό έργο σε ΠΜΣ στους υποψήφιους διδάκτορες του Τμήματος, υπό την επίβλεψη διδάσκοντος του ΠΜΣ.
στ) συγκροτεί εξεταστικές επιτροπές για την εξέταση των διπλωματικών εργασιών των μεταπτυχιακών φοιτητών και ορίζει τον επιβλέποντα ανά εργασία,
ζ) διαπιστώνει την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης και απονέμει το Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών,
η) εγκρίνει τον απολογισμό του ΠΜΣ, κατόπιν εισήγησης της Συντονιστικής Επιτροπής (Σ.Ε.),
θ) αναθέτει σε μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες τη διεξαγωγή επικουρικού διδακτικού έργου σε προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου σπουδών του Τμήματος,
ι) ασκεί κάθε άλλη νόμιμη αρμοδιότητα.
Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος οι αρμοδιότητες των περ. δ) και στ) δύναται να μεταβιβάζονται στη Συντονιστική Επιτροπή του ΠΜΣ.
Η Συντονιστική Επιτροπή αποτελείται από τον/τη Διευθυντή/τρια του Π.Μ.Σ. και τέσσερα (4) μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ή ομότιμους καθηγητές/τριες εφόσον παρέχουν διδακτικό έργο στο ΠΜΣ, που έχουν συναφές γνωστικό αντικείμενο με αυτό του Π.Μ.Σ. και αναλαμβάνουν διδακτικό έργο στο ΠΜΣ. Τα μέλη της Σ.Ε. καθορίζονται με απόφαση της Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ. Η Συντονιστική Επιτροπή (Σ.Ε.) είναι αρμόδια για την παρακολούθηση και το συντονισμό της λειτουργίας του προγράμματος και ιδίως:
α) καταρτίζει τον αρχικό ετήσιο προϋπολογισμό του ΠΜΣ και τις τροποποιήσεις του, και εισηγείται την έγκρισή του προς την Επιτροπή Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.),
β) καταρτίζει τον απολογισμό του προγράμματος και εισηγείται την έγκρισή του προς τη Συνέλευση του Τμήματος,
γ) εγκρίνει τη διενέργεια δαπανών του ΠΜΣ,
δ) εγκρίνει τη χορήγηση υποτροφιών, ανταποδοτικών ή μη, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην απόφαση ίδρυσης του ΠΜΣ και τον Κανονισμό μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών,
ε) εισηγείται προς τη Συνέλευση του Τμήματος την κατανομή του διδακτικού έργου, καθώς και την ανάθεση διδακτικού έργου,
στ) εισηγείται προς τη Συνέλευση του Τμήματος την πρόσκληση Επισκεπτών Καθηγητών για την κάλυψη διδακτικών αναγκών του ΠΜΣ,
ζ) καταρτίζει σχέδιο για την τροποποίηση του προγράμματος σπουδών, το οποίο υποβάλλει προς τη Συνέλευση του Τμήματος,
η) εισηγείται προς τη Συνέλευση του Τμήματος την ανακατανομή των μαθημάτων μεταξύ των ακαδημαϊκών εξαμήνων, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την ποιοτική αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών.
Ο/Η Διευθυντής/τρια του Π.Μ.Σ. προέρχεται από τα μέλη Δ.Ε.Π. του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και είναι κατά προτεραιότητα από τη βαθμίδα Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή και ορίζεται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος για διετή θητεία, με δυνατότητα ανανέωσης χωρίς περιορισμό.
Ο/Η Διευθυντής/τρια του Π.Μ.Σ. έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) προεδρεύει της Σ.Ε, συντάσσει την ημερήσια διάταξη και συγκαλεί τις συνεδριάσεις της,
β) εισηγείται τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία του ΠΜΣ προς τη Συνέλευση του Τμήματος,
γ) εισηγείται προς τη Σ.Ε. και τα λοιπά όργανα του ΠΜΣ και του Α.Ε.Ι. θέματα σχετικά με την αποτελεσματική λειτουργία του ΠΜΣ,
δ) είναι Επιστημονικός/ή Υπεύθυνος/η του προγράμματος και ασκεί τις αντίστοιχες αρμοδιότητες,
ε) παρακολουθεί την υλοποίηση των αποφάσεων των οργάνων του ΠΜΣ και του Εσωτερικού Κανονισμού μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών, καθώς και την παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού του ΠΜΣ,
στ) ασκεί οποιαδήποτε άλλη αρμοδιότητα, η οποία ορίζεται στην απόφαση ίδρυσης του ΠΜΣ.
Ο/Η Διευθυντής/τρια του Π.Μ.Σ., καθώς και τα μέλη της Σ.Ε. δεν δικαιούνται αμοιβής ή οιασδήποτε αποζημίωσης για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων που τους ανατίθενται και σχετίζεται με την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
α) Η Γραμματεία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι αρμόδια για τη γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη του ΠΜΣ.
β) Η Γραμματέας του Τμήματος ορίζει υπάλληλο ή υπαλλήλους – ανάλογα με τον αριθμό των ΠΜΣ και τον φόρτο εργασίας – ως αρμόδιο/ους για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος.
γ) Το ΠΜΣ έχει ιδίους πόρους και μπορεί να προσλαμβάνει, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εξωτερικούς συνεργάτες για τη γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη, οι οποίοι και πάλι βρίσκονται υπό την επιστασία της Γραμματείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.
Το συγκεκριμένο ΠΜΣ στοχεύει: [1] στην κατάρτιση επιστημόνων-ερευνητών – προερχόμενων τόσο από το χώρο της Εκπαίδευσης, όσο και από το χώρο των Φυσικών Επιστήμων, της Τεχνολογίας, των MME, του Επιχειρείν (Οικονομικά, Κοινωνικές Επιστήμες) – στην επικοινωνία της επιστήμης μέσα και έξω από τον εργασιακό τους χώρο και σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ηλικιακές, γυναίκες, ομάδες χαμηλών οικονομικών πόρων, κ.τ.λ.), [2] στην κατάρτιση εκπαιδευτικών ως ειδικών στελεχών στην ανάπτυξη προγραμμάτων για την εισαγωγή και την ενίσχυση μαθήματων Φυσικών Επιστήμων και Ψηφιακών Τεχνολογιών, καθώς και σχετικών πρακτικών ασκήσεων και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, [3] στη βελτίωση και καλλιέργεια της διεπιστημονικής προσέγγισης των μελλοντικών και εν ενέργεια εκπαιδευτικών, ώστε να ενισχυθεί η ποιότητα της διδασκαλίας τους στις ΦΕ, [4] στην αναγνώριση εκ μέρους των συμμετεχόντων της αξίας της εκπαιδευτικής έρευνας, [5] στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στη διαδικασία δημιουργίας καινοτόμων εκπαιδευτικών προτάσεων και προγραμμάτων στο χώρο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης αλλά και της επιχειρηματικότητας, [6] στη βελτίωση του επιστημονικού και ψηφιακού́ εγγραμματισμού των συμμετεχόντων, [7] στην ανάπτυξη διεπιστημονικών γνώσεων και δεξιοτήτων των μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών, ώστε μέσα και από την επαφή με εμπειρογνώμονες και ειδικούς της επιστήμης και του επιχειρείν που τους προσφέρει το ΠΜΣ, να αναγνωρίσουν και πιθανόν να διεκδικήσουν και άλλους εργασιακούς χώρους πέρα από την εκπαίδευση.
Οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου ΠΜΣ θα διαθέτουν πλήρη και σύγχρονη παιδαγωγική και τεχνολογική κατάρτιση ώστε να απασχοληθούν επαγγελματικά στον τομέα της εκπαίδευσης σε δράσεις σχετικές με τη διδασκαλία, την κοινωνική διάχυση της επιστημονικής γνώσης και των ψηφιακών τεχνολογιών, σε προγράμματα διεπιστημονικής προσέγγισης και αξιολόγησης των Φυσικών Επιστημών και των ψηφιακών τεχνολογιών. Μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε θέσεις συντονιστών καινοτόμων προγραμμάτων και αναπτυξιακών ή ερευνητικών προγραμμάτων εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών, διευθυντών προγραμμάτων επιμόρφωσης, στελεχών ανάπτυξης αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού λογισμικού, σχεδιαστών εκπαιδευτικού υλικού για τις Φυσικές Επιστήμες, συντονιστών επιστημονικών δράσεων για τη σύνδεση σχολείου-οικογένειας-κοινωνίας, στην εκπαίδευση ενηλίκων και ειδικών κατηγοριών στις Φυσικές Επιστήμες και τις ψηφιακές τεχνολογίες και διευθυντών εκπαιδευτικών προγραμμάτων μουσείων και άλλων αντίστοιχων δομών μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και ως επιστημονικοί δημοσιογράφοι. Προσανατολίζονται να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στην προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχοντας αποκτήσει το απαιτούμενο υπόβαθρο από το πεδίο των Φυσικών Επιστημών, ώστε μαζί με τις ειδικές γνώσεις επί της Διδακτικής και της επικοινωνίας των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών που αποκομίζουν από το πρόγραμμα να μπορούν να χαράξουν την προσωπική τους διδακτική στρατηγική, πάντα βασιζόμενοι στα επιστημονικά πρότυπα που ορίζονται από το πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. Επιπλέον, ειδικεύονται στην επικοινωνία της επιστήμης, συνεπώς, μπορούν να εργαστούν ως επιστημονικοί δημοσιογράφοι και ως στελέχη σε μουσεία ΦΕ και σε χώρους επικοινωνίας της επιστήμης οργανώνοντας δράσεις.
Στο ΠΜΣ «Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών» γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου του Α΄ κύκλου σπουδών Τμημάτων συναφών με το αντικείμενό του. Ενδεικτικά αναφέρονται τα Τμήματα Βιολογίας, Χημείας, Φυσικής, Γεωγραφίας, Γεωλογίας, Περιβάλλοντος, Πληροφορικής, τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), τα Τμήματα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) και γενικότερα Προσχολικής Εκπαίδευσης, καθώς και αντίστοιχα ομοταγών, αναγνωρισμένων από το ΔΟΑΤΑΠ, ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. συναφούς γνωστικού αντικειμένου.
Ο ανώτατος αριθμός των εισακτέων φοιτητών/τριών στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) συνολικά. Επιπλέον του αριθμού εισακτέων γίνεται δεκτό ένα (1) μέλος των κατηγοριών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. κατ’ έτος, εφόσον το έργο που επιτελεί στο ΕΚΠΑ είναι συναφές με το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ.
Οι υπότροφοι του ΙΚΥ, οι αλλοδαποί υπότροφοι του ελληνικού κράτους, για το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο με αυτό του ΠΜΣ, που πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις εισαγωγής στο Πρόγραμμα, γίνονται δεκτοί χωρίς εξετάσεις.
Υποψήφιοι μπορούν να είναι και τελειόφοιτοι/ες φοιτητές/τριες, οι οποίοι θα έχουν περατώσει επιτυχώς τις υποχρεώσεις των προπτυχιακών σπουδών τους πριν από τη λήξη των εγγραφών του ΠΜΣ και θα καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις εισαγωγής στο ΠΜΣ.
Το ΠΜΣ οδηγεί στην απονομή Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη «Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών», μετά την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών με βάση το πρόγραμμα σπουδών του. Οι τίτλοι απονέμονται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Η επιλογή των φοιτητών/τριών γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τον Κανονισμό Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. και τις προβλέψεις του παρόντος Κανονισμού.
Κάθε Ιούνιο με απόφαση της Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης δημοσιεύεται και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Τμήματος, του ΠΜΣ και του Ε.Κ.Π.Α., προκήρυξη για την εισαγωγή μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών στο ΠΜΣ. Οι σχετικές αιτήσεις μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά κατατίθενται στη Γραμματεία του ΠΜΣ, σε προθεσμία που ορίζεται κατά την προκήρυξη και μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης αναθέτει στη Σ.Ε. τη διαδικασία επιλογής των εισακτέων.
Για τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες από ιδρύματα της αλλοδαπής, που δεν προσκομίζουν πιστοποιητικό αναγνώρισης ακαδημαϊκού τίτλου σπουδών από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ακολουθείται η ακόλουθη διαδικασία:
Η Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ορίζει επιτροπή αρμόδια να διαπιστώσει εάν ένα ίδρυμα της αλλοδαπής ή ένας τύπος τίτλου ιδρύματος της αλλοδαπής είναι αναγνωρισμένα. Προκειμένου να αναγνωριστεί ένας τίτλος σπουδών πρέπει:
Η αξιολόγηση των υποψηφίων και η επιλογή των εισακτέων γίνεται με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:
- Γενικός βαθμός πτυχίου (15%)
- Γνώση άλλων ξένων γλωσσών σε επίπεδο τουλάχιστον Β2 (5%)
- Περισσότερα του ενός πτυχία ΑΕΙ (5%)
- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (5%)
- Διδακτορικό Δίπλωμα (5%)
- Δημοσιευμένες επιστημονικές εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με το σύστημα των κριτών ή πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων (10%)
- Επιμορφωτικά σεμινάρια τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας (5%)
- Προφορική συνέντευξη στη Συντονιστική Επιτροπή (ποσοστό 50%)
Με βάση τα συνολικά κριτήρια, η Συντονιστική Επιτροπή καταρτίζει τον πίνακα αξιολόγησης των φοιτητών/τριών και τον καταθέτει προς έγκριση στη Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Οι επιτυχόντες/ουσες θα πρέπει να εγγραφούν στη Γραμματεία του ΠΜΣ σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες εντός τριάντα (30) ημερών από την απόφαση της Συνέλευσης.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας (με μαθηματική στρογγυλοποίηση στην ακέραιη μονάδα της κλίμακας 100), εισάγονται οι ισοβαθμήσαντες υποψήφιοι, σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 10% του ανώτατου αριθμού εισακτέων. Σε περίπτωση μη εγγραφής ενός ή περισσοτέρων φοιτητών/τριών, θα κληθούν να εγγραφούν στο ΠΜΣ οι επιλαχόντες/ουσες (αν υπάρχουν), με βάση τη σειρά τους στον εγκεκριμένο αξιολογικό πίνακα.
Η χρονική διάρκεια φοίτησης στο ΠΜΣ που οδηγεί στη λήψη Μεταπτυχιακού Διπλώματος Σπουδών (Μ.Δ.Σ.) ορίζεται σε τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ο χρόνος εκπόνησης διπλωματικής εργασίας.
Υπάρχει δυνατότητα μερικής φοίτησης, έπειτα από αιτιολογημένη αίτηση του/της φοιτητή/φοιτήτριας και έγκριση από τη Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για μερική φοίτηση έχουν:
α) οι φοιτητές/φοιτήτριες που αποδεδειγμένα εργάζονται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα,
β) οι φοιτητές/φοιτήτριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
γ) οι φοιτητές/φοιτήτριες που είναι παράλληλα αθλητές και κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ανήκουν σε αθλητικά σωματεία εγγεγραμμένα στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών σωματείων του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: γ-α) για όσα έτη καταλαμβάνουν διάκριση 1ης έως και 8ης θέσης σε πανελλήνια πρωταθλήματα ατομικών αθλημάτων με συμμετοχή τουλάχιστον δώδεκα (12) αθλητών και οκτώ (8) σωματείων ή αγωνίζονται σε ομάδες των δύο (2) ανώτερων κατηγοριών σε ομαδικά αθλήματα ή συμμετέχουν ως μέλη εθνικών ομάδων σε πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα, παγκόσμια πρωταθλήματα ή άλλες διεθνείς διοργανώσεις υπό την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ή γ-β) συμμετέχουν έστω άπαξ, κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο πρόγραμμα σπουδών για το οποίο αιτούνται την υπαγωγή τους σε καθεστώς μερικής φοίτησης, σε ολυμπιακούς, παραολυμπιακούς αγώνες και ολυμπιακούς αγώνες κωφών. Οι φοιτητές/φοιτήτριες της παρούσας υποπερίπτωσης δύνανται να εγγράφονται ως φοιτητές /φοιτήτριες μερικής φοίτησης, μετά από αίτησή τους που εγκρίνεται από την Κοσμητεία της Σχολής.
Η διάρκεια της μερικής φοίτησης δεν υπερβαίνει τα οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Εφαρμόζεται και στην περίπτωση αυτή η ανώτατη διάρκεια φοίτησης.
Υπάρχει δυνατότητα παράτασης δύο (2) ακαδημαϊκών εξαμήνων, έπειτα από αιτιολογημένη αίτηση του/της φοιτητή/φοιτήτριας και έγκριση από τη Συνέλευση του Τμήματος. Σε ειδικές περιπτώσεις, ο/η φοιτητής/φοιτήτρια μπορεί να αιτηθεί παράταση δύο (2) επιπλέον εξαμήνων. Έτσι, ο ανώτατος επιτρεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών ορίζεται στα οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα.
Οι φοιτητές/τριες που δεν έχουν υπερβεί το ανώτατο όριο φοίτησης, έπειτα από αιτιολογημένη αίτησή τους προς τη Συνέλευση του Τμήματος, δύνανται να διακόψουν τη φοίτησή τους για χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) συνεχόμενα εξάμηνα. Αναστολή φοίτησης χορηγείται για σοβαρούς λόγους (ενδεικτικά αναφέρονται στρατιωτική θητεία, ασθένεια, λοχεία, απουσία στο εξωτερικό κ.ά.).
Η αίτηση πρέπει να είναι αιτιολογημένη και να συνοδεύεται από όλα τα σχετικά δικαιολογητικά αρμόδιων δημόσιων αρχών ή οργανισμών, από τα οποία αποδεικνύονται οι λόγοι αναστολής φοίτησης. Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται κατά τον χρόνο διακοπής της φοίτησης και δεν επιτρέπεται η συμμετοχή σε καμία εκπαιδευτική διαδικασία. Τα εξάμηνα αναστολής της φοιτητικής ιδιότητας δεν προσμετρώνται στην προβλεπόμενη ανώτατη διάρκεια κανονικής φοίτησης.
Τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από το πέρας της αναστολής φοίτησης, ο/η φοιτητής /τρια υποχρεούται να επανεγγραφεί στο πρόγραμμα για να συνεχίσει τις σπουδές του/της με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του/της ενεργού φοιτητή/τριας. Οι φοιτητές/τριες δύνανται με αίτησή τους να διακόψουν την αναστολή φοίτησης και να επιστρέψουν στο Πρόγραμμα μόνο στην περίπτωση που έχουν αιτηθεί αναστολή φοίτησης για δύο συνεχόμενα ακαδημαϊκά εξάμηνα. Η αίτηση διακοπής της αναστολής φοίτησης πρέπει να κατατίθεται το αργότερο δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη του δεύτερου εξαμήνου της αναστολής. Η διάρκεια αναστολής ή παράτασης του χρόνου φοίτησης συζητείται και εγκρίνεται κατά περίπτωση από τη Σ.Ε. η οποία και εισηγείται στη Συνέλευση του Τμήματος.